Tuesday, March 3, 2009

semalam

Ya Rabbi...kes ni terjadi semalam a.k.a 03hb Mac 09...waktu kejadian lebih kurang pkl 6.29 mcm tu la kot...aku dengan penuh "ke exited tan" nyer...memacu pacuan dua roda ku untuk balik setelah penat seharian bekerja (ehh....penat ke aku kerja??)...dan di waktu itu..cuaca teramatlah indahnya..angin petang sepoi sepoi penuh debu...matari elok je tunduk malu malu...langit cerah x mcm selalu yg gelap tu...so aku dengan tenangnya...Bismillah...
sambil aku menghayati perjalanan pulang..dalam kepala memikirkan apa agaknya menu malam ni...tapi sampai je kat satu daerah tu..ada lah sorang hamba Allah ni..sama jantina ngan aku..bwk moto...jap kanan...jap kiri..jap slow...jap laju...bile aku nk pintas dia..dia ketengah pulak...iskk..ape masalah dia nie..dah la aku tgk sikit punye kepit naik moto...tau la pakai baju kurung..nak jaga anggun..mcm kata iklan tv tu..keanggunan sejati..walhal aku pn pakai baju kurung gak..siap kebaya kain belah lagi..tapi ok jer.x de la dok sibuk nak lepit kepit tak tentu pasal..chehhh ria lak aku ni.....pastu moto2 lain dah bederet belakang aku...at last aku pintas gak la si meah ni..rupe rupenya dok bersms atas moto!!!..eeeee geram betul aku!!!..ape lg..aku kasi 1 hon..(walaupun hon aku tu mcm suara itik semput tp x kisah la)..pastu aku jerit sekali..."nak mam tuttttttt ke..naik moto sambil sms!!!..hish geram betul aku...kalau dia sorg2 guna jln tu x pe la...nak buat ape pn...suka ati la...tp ni..time org balik keje..dia sms atas moto lak..dh la tu ketengah ketepi....pastu moto2 lain yg seangkatan ngan aku pun sama bengang..semua pakat bg hon kat dia..haaaaa ambik kau..melilau x tentu pasal....aku bukan ape...cara dia tu membahayakan keselamatan org lain..kot ye pun..salah jalan ke..nak sms pakwe ke ape ke...renti la jap.....banyak bahu jalan yg lebar dan luas tu..penat je kontraktor buat plan mcm tu kalau tak di gunakan ..renti la dulu..anta sms puas2 ..pastu sambung la balik bwk moto...jgn la dok bwk bwk moto..sambil sms..ketengah ketepi....dah x sayang nyawa ape

No comments:

Post a Comment