Tuesday, March 3, 2009

rahmat

ya Allah...nak hujan lagi..jam lak dh dekat pkl 5 nie.....hmm..kuyup lagi la jawabnya..aku prasan la skrg ni..asal ptg je ujan..asal ujan je....time ptg....Astagfirullah....bkn nak melawan hukum Tuhan....cuma hati terdetik je....semalam pun kuyup gak...tapi yg aku musykil tu...aku dok jenuh kuyup lencun...tup tup..bile sampai je batu 3 tu, depan kilang gula terbesar kt Selangor nie, alih alih..matahari mancor dengan gemilangnyer...sampai kat trafic light tu...semua pemandu2 berhemah yg mematuhi isyarat lalu lintas pn berenti la bile lampu dia nyala merah...perghhhh....semua pakat dok usyar aku.....pelik...org lain elok kering, apsal aku kuyup..malu siottttttttttt..rasa mcm nk letak muka dlm baju ujan..tp klu aku buat mcm tu..camner aku nk memandu pacuan doa rodaku ini....aku pun ape lg..buat pose yg paling cun yg aku rasa x penah org lain buat la....ngarut tul...
pastu smpi umah...aku tgk kolam ikan air tawar aku mcm nak membuak je..so aku pn cedokla......buang separuh airnya...lahhhhhhhh malamnya...ujan lebat 1 round lagi.....mmmmm pg2 tu aku tgk.....penuh balik kolam aku tu...isk...malas la fikir...nnnti la..balik keja...bio la ikan tu bermaharajalela dulu....

No comments:

Post a Comment